|
|||||||||
(El)tévedtem
- Göndör hajú néni, hol van az osztályom?
Az igazgató elmosolyodott, s megkérdezte:
- Hányadikos vagy?
- Én „assziszem” 1.c-s
vagyok.
Elvitt az 1.c-be.
Igaz, hogy ott volt az osztályfőnököm, de teljesen más arcokat is láttam.
- Te meg mit keresel itt?- kérdezte.
Az igazgató mindent elmesélt az
osztályfőnökömnek. Ő pedig visszavitt a
termembe, s felvilágosított, hogy én nem 1.c-s vagyok. Amikor megtudtam,
majd elsüllyedtem szégyenemben. Úgy éreztem, egy rossz pontot szereztem az
igazgatónál magamnak és az osztályomnak egyaránt.
„Pegazus”
Ha egy nálad kisebb segítségre |
|||||||||
Keresztnév – magyarázó
Ágnes:
Származása: görög.
Jelentése: szent,
tiszta, szemérmes, érintetlen, szűzies, tartózkodó.
Bernadett:
Származása:
germán-francia.
Jelentés: erős,
egészséges.
Bertalan:
Származás: germán
Jelentés: ragyogó,
holló
Alex:
Származás:
görög-latin.
Jelentés: kemény,
harcra kész férfi.
Brigitta.
Származás:
óír.
Jelentés: erős,
erényes
Antónia:
Származás: latin.
Jelentés: herceg,
fejedelem, elöljáró.
Bozsó
Bibiána 5.b
|
Csuka Sára 3.c:
A varázslatos ceruza
A kislányt,
akiről a mese szól, Julcsinak hívták. Nagyon szeretett rajzolni. Mindig az
íróasztala előtt üldögélt.
Egyik nap délután készített
egy gyönyörű képet. Színes pillangók repkedtek a tó körül, ahol a kacsák
úszkáltak. Észre sem vette, hogy a rajzlapon megmozdultak a szereplők.
Csak akkor lepődött meg igazán, amikor beszédet hallott, pedig egyedül
volt a szobájában.
- Érdekes, a
rajzom beszél és mozog! Megpróbálok szólni hozzájuk. Talán válaszolnak!
Először egy sárga kis kacsával próbálkozott. Az
be is számolt arról, hogy ki kicsoda a rajzon.
Mire Julcsi befejezte a beszélgetést már mindent
tudott a rajzáról.
Máskor is mindig azzal a ceruzájával rajzolt. Sosem hagyta cserben.
Többé nem unatkozott.
|
||||||||
![]() |
„Zsömlék” a fűben
Egyik
hétvégén a családommal elutaztunk Fonyódra. Néhány barátunk is velünk
tartott, és elmentünk sétálni a vízpartra. Nagyon fújt a szél, de a
nap fényesen sütött.
Amikor a domboldalon mentünk hazafelé, a barátunk észrevett két
zsömleszínű kölyök vizslát. Árván ültek a fűben, s úgy néztek ránk, mintha
csak azt mondanák: vigyél haza, éhes és szomjas vagyok! Hidd el, jó
barátok leszünk! Megsajnáltam a kutyákat. Egy ideig követtek bennünket,
amikor észrevettem a nyakörvükön lógó bilétát. Rajta egy telefonszám állt.
Felhívtuk a tulajdonost, s visszavittük a kis kedvenceket lakhelyükre.
Kiderült az is, hogy a gazdájuk két napja nem volt otthon, nem volt, aki
vigyázott volna rájuk, így kiszöktek. Fájó szívvel ugyan, de ott hagytuk a
kutyákat. Mindannyian megnyugodtunk, s hazaindultunk.
Szerencsések voltak, hogy mi találtunk meg őket. E történetnek
számomra az a tanulsága, hogy addig ne kérjünk állatot, amíg nem tudjuk
felnevelni, s nem tudunk róluk gondoskodni, mert nem vagyunk otthon.
Tavaszi Renáta 6.b
|
||||||||
Szász Péter 4.b osztályos elárulta |
Györék Alexandra 4.b osztályos elárulta |
Barát Anett 5. b osztályos elárulta |
|||||||
5 imádom
1. focizást
2. tévézést
3. zenét (rap)
4. kosárlabdázás
5. számítógépezés
|
5 utálom
1. iskolába járni
2. tanulni
3. BigBrother2, ValóVilág2
4. matek, rajz
5. dolgozatot
|
5 imádom
1.
futkozni
2. fogócskázni
3. az udvart
4. a barátokat
5. nem gúnyolódni
|
5 utálom
1. tanulni
2. a koszos
illemhelyeket
3. beszélgetni
4. számolni
5. sokat írni órán
|
5 imádom
1. játszani
2. barátokat
3. olvasni
4. színezni
5. kidobót
|
5 utálom
1. matekórát
2. kosárlabdázást
3. dolgozatírást
4. felelést
5. veszekedést
|
||||
Bíró
Bianka
Gázsik Enikő 5.b |