Vissza az előző lapra

Vissza a tartalomjegyzékre

Előre a következő oldalra

 

(El)tévedtem

 

Amikor még elsős voltam, eltévedtem az iskola épületében. Az osztályfőnökömön kívül egyetlen tanárt sem ismertem. Egyszer az éppen felém sétáló pedagógust – később kiderült, hogy az akkori igazgató néni, dr. Andrássy Antalné – megszólítottam:

- Göndör hajú néni, hol van az osztályom?

Az igazgató elmosolyodott, s megkérdezte:

- Hányadikos vagy?

- Én „assziszem” 1.c-s vagyok.

Elvitt az 1.c-be. Igaz, hogy ott volt az osztályfőnököm, de teljesen más arcokat is láttam.

- Te meg mit keresel itt?- kérdezte.

Az igazgató mindent elmesélt az osztályfőnökömnek. Ő pedig visszavitt a termembe, s felvilágosított, hogy én nem 1.c-s vagyok. Amikor megtudtam, majd elsüllyedtem szégyenemben. Úgy éreztem, egy rossz pontot szereztem az igazgatónál magamnak és az osztályomnak egyaránt.

„Pegazus”

Ha egy nálad kisebb segítségre
szorul, segíts neki!

Keresztnév – magyarázó

 

Ágnes:

Származása: görög.

Jelentése: szent, tiszta, szemérmes, érintetlen, szűzies, tartózkodó.

Bernadett:

Származása: germán-francia.

Jelentés: erős, egészséges.

Bertalan:

Származás: germán

Jelentés: ragyogó, holló

Alex:

Származás: görög-latin.

Jelentés: kemény, harcra kész férfi.

Brigitta.

Származás: óír.

Jelentés: erős, erényes

Antónia:

Származás: latin.

Jelentés: herceg, fejedelem, elöljáró.

Bozsó Bibiána 5.b

 

Csuka Sára 3.c:  A varázslatos ceruza

               

 

  A kislányt, akiről a mese szól, Julcsinak hívták. Nagyon szeretett rajzolni. Mindig az íróasztala előtt üldögélt.

  Egyik nap délután készített egy gyönyörű képet. Színes pillangók repkedtek a tó körül, ahol a kacsák úszkáltak. Észre sem vette, hogy a rajzlapon megmozdultak a szereplők. Csak akkor lepődött meg igazán, amikor beszédet hallott, pedig egyedül volt a szobájában.

- Érdekes, a rajzom beszél és mozog! Megpróbálok szólni hozzájuk. Talán válaszolnak!

Először egy sárga kis kacsával próbálkozott. Az be is számolt arról, hogy ki kicsoda a rajzon.

Mire Julcsi befejezte a beszélgetést már mindent tudott a rajzáról.

   Máskor is mindig azzal a ceruzájával rajzolt. Sosem hagyta cserben. Többé nem unatkozott.

 

 

„Zsömlék” a fűben

  Egyik hétvégén a családommal elutaztunk Fonyódra. Néhány barátunk is velünk tartott, és elmentünk sétálni a vízpartra. Nagyon fújt a szél, de a nap fényesen sütött.

  Amikor a domboldalon mentünk hazafelé, a barátunk észrevett két zsömleszínű kölyök vizslát. Árván ültek a fűben, s úgy néztek ránk, mintha csak azt mondanák: vigyél haza, éhes és szomjas vagyok! Hidd el, jó barátok leszünk! Megsajnáltam a kutyákat. Egy ideig követtek bennünket, amikor észrevettem a nyakörvükön lógó bilétát. Rajta egy telefonszám állt. Felhívtuk a tulajdonost, s visszavittük a kis kedvenceket lakhelyükre. Kiderült az is, hogy a gazdájuk két napja nem volt otthon, nem volt, aki vigyázott volna rájuk, így kiszöktek. Fájó szívvel ugyan, de ott hagytuk a kutyákat. Mindannyian megnyugodtunk, s hazaindultunk.       

   Szerencsések voltak, hogy mi találtunk meg őket. E történetnek számomra az a tanulsága, hogy addig ne kérjünk állatot, amíg nem tudjuk felnevelni, s nem tudunk róluk gondoskodni, mert nem vagyunk otthon.

Tavaszi Renáta 6.b

 

Szász Péter 4.b osztályos elárulta

Györék Alexandra 4.b osztályos elárulta

Barát Anett 5. b osztályos elárulta

5 imádom

 

1. focizást

2. tévézést

3. zenét (rap)

4. kosárlabdázás

5. számítógépezés

 

5 utálom

 

1. iskolába járni

2. tanulni

3. BigBrother2, ValóVilág2

4. matek, rajz

5. dolgozatot

 

5 imádom

1. futkozni

2. fogócskázni

3. az udvart

4. a barátokat

5. nem gúnyolódni

 

5 utálom

1. tanulni

2. a koszos illemhelyeket

3. beszélgetni

4. számolni

5. sokat írni órán

 

5 imádom

1. játszani

2. barátokat

3. olvasni

4. színezni

5. kidobót  

 

5 utálom

1. matekórát

2. kosárlabdázást

3. dolgozatírást

4. felelést

5. veszekedést

 

       

Bíró Bianka    Gázsik Enikő 5.b