Régi vágyunk vált valóra most, hogy megjelent iskolánk diáklapja, aVisszHang. Olyan havonta megjelenő újságot tartasz kezedben, amely rólunk, KODÁLYOSOKRÓL szól. Olvashattok iskolánkról, osztálytársaidról, tanítóidról, tanáraidról, de lehet, hogy magadat is megtalálod valamelyik oldalon.
Hogy ez a diáklap elkészülhetett, nagy munkája van benne azoknak a tanulóknak, akik diákújságíró szakkörünk tagjai, illetve olyan jó helyesírók, jó fogalmazók, akik szívesen írták le véleményüket, érzéseiket egy-egy iskolai rendezvényről vagy mesét, verset alkottak.
Arra törekedtünk, hogy az első lapszámban szinte minden szeptemberi, októberi iskolai eseményről megemlékezzünk, s olyan tanulókat, felnőtteket is bemutassunk, akikre igazán büszkék vagyunk. Többek közt faggattuk a 6.c osztályos Kiss Nórát úszóversenyeinek élményeiről, tanulmányai sikeréről, PécsinéHauk Erika tanárnőt az elmúlt tanév legjobb pedagógusának járó díjról, a nagyatádi Sasvári Tibornét képeslapgyűjtő szenvedélyéről, kicsiket, nagyokat hobbijukról,Oroszlán Mária tanárnőt könyvtári munkájáról. Mindezek mellett találtok a lapban vicceket, véleményeket, irodalmi alkotások, filmek, zenék ajánlóit is. A játékos kedvűeknek rejtvényoldalt is összeállítottunk. Ha azokat megfejted, a megoldásokat beküldöd a VisszHang szerencseládájába (ugyanis az új épület félemeletén, az ablaknál kihelyeztünk egy postaládát, amelybe a rejtvények megoldásai mellett még véleményedet, javaslatodat is bedobhatod) értékes nyereményeket sorsolunk ki havonta cégek felajánlásaiból.
A VisszHangot
ajánljuk minden pedagógusunknak, tanítványnak, iskolai dolgozónak. Bízunk
abban, hogy olyan örömmel, lelkesedéssel fogadod, és várod a diákújság
folytatást, mint amilyen lelkesedéssel, kitartással mi ezt elkészítettük.
Kellemes időtöltést kívánok az újság olvasása közben a diákújságírók nevében:
Kovács Gabriella tanító
Tanévnyitó. Iskolánk
udvarán szeptember 1-jén este 6 órakor évnyitó ünnepség volt. Az
összes diák, pedagógus és szülő hallgatta az igazgató néni melegszívű köszöntőjét.
Néhány diák énekelt és verset mondott az elsősök tiszteletére.
Iskolagaléria.
Az évnyitó ünnepélyen az igazgató néni nagy örömmel közölte, hogy szeptember
2-től az új épület első emeleti aulájában iskolagaléria nyílik.
Iskolánkban végzett tehetséges diákok és jelenleg is tanítók képzőművészeti
alkotásait havonta állítják majd ki galériánkban.
Képeslapok.
Sasvári Tiborné képeslap-gyűjteményeiből nyílt kiállítás iskolánk galériájában.
A falakra elsőként 100 darab Kodály Zoltán életét és munkásságát bemutató
képeslap került.
Osztálytalálkozó
a könyvtárban.
Ötven évvel ezelőtt végzett diákok találkoztak szeptember 6-án iskolánkban,
hogy együtt ünnepeljék meg e jeles évfordulót.A
hajdani Anna utcai iskola 1952-ben 51 fővel elballagó osztályából harmincan
voltak jelen. A volt diákok között ott volt osztályfőnökük, Jakab Lászlóné
is.
Megszólalt
a rádió.
Szeptember 19-én szerdán ismét megszólat
iskolánk rádiója. E naptól kezdve minden szerdán 7.30- 7.55- ig lehet hallgatni
az éppen aktuális slágereket a 8. a és c
rádiósainak válogatásából.
Szünet.
Tanítási szünet október 23-án. Őszi szünetünk október
29-től november 3-ig tart. Tehát ezeken a napokon nincs tanítás.
Zenei
Világnap. Október
elsején az iskolarádión keresztül ünnepeltük a Zene Világnapját. A 7.b,
8.b osztály, valamint az 5.b néhány tanulója dalokkal, versekkel köszöntötték
a zenét, és mindazokat, akik azzal foglalkoznak, vagy azt szeretik. A műsort
dr. Kerekesné Pytel Anna énekkari vezető állította össze.
Ünnep. Október
7-én az aradi vértanúkra emlékeztünk az iskolarádión keresztül.
Diákjaink
október 5-én. A
város október 6-i Városligetben megrendezett esti rendezvényén iskolánk
7.b és nyolcadik osztályai adták a műsort. Pécsiné
Hauk Erika tanár néni és Rozsos Gábor tanár bácsi készítették fel a szereplőket.
Rajzversenyen
jeleskedett.
Sims Ashalin 7. osztályos tanulónk 4. helyezést ért el azon a megyei rajzversenyen,
amelyet a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság hirdetett meg a tanulóifjúság
veszélyhelyzeti nevelése témában. A pályázatra egyébként 116-an küldték
be munkájukat.
Citrom–alma.
A 4.a osztály 10 tanulója október 3-án közlekedési
rendőrökkel citromot osztottak a szabálytalankodóknak, almát a helyesen
közlekedő autósoknak.
A híreket a diákújságírók állították össze.
Lapunk 3. oldalán ezentúl diáktársaitokról olvashattok. Olyan kodályos tanulókat faggatunk, akikre nemcsak azért lehetünk büszkék, mert iskolánk legjobb tanulói, hanem azért is, mert a tanulás mellett más elfoglaltságukkal is kiemelkednek.
– Öt
éve történt ez. A verseny időpontját senkinek, még a szüleimnek sem mertem
elárulni. Az edzőmtől tudták meg az utolsó pillanatban versenyem helyszínét
is.
–
Számodra
mi a szépsége az úszásnak?
– Minden
verseny, az edzés is kihívás számomra. Az teszi érdekessé, széppé, hogy
nemcsak egy versenyszámban indulok, s a versenyek több napon át
tartanak. Ha netán egy számot elrontok, a többi úszásnemben még
bizonyíthatok.
–
Melyik
eredményedre vagy a legbüszkébb?
– A
tavalyi országos diákolimpián elért 6. helyezésemre. S arra is, hogy az
idén már nyolc érmet szereztem.
–
Mennyi
érmed, okleveled van?
– Szobámban
egy könyvespolcon őrzöm valamennyit: 49 érem, mintegy 50 oklevél. Köztük
20 arany is. De fürdőruha és sapka is van a gyűjteményemben.
–
Részt
vettél az idei Balaton átúszáson?
– Természetesen
terveztem, de mivel későbbi időpontra halasztották, nem tudtam elmenni.
–
Versenyek
előtt izgulsz?
– Izgulós
típus vagyok. Izgalmam addig tart, míg a rajtkőre fel nem állok. Ott hirtelen
elmúlik.
–
Kevés
az olyan diák, aki rendszeresen sportol. Osztálytársaid büszkék elért
eredményeidre?
– Ha
megtudták, hogy versenyem volt, mindig őszintén kérdezték: Nóri, hogyan
szerepeltél?
–
Egyébként a nagypapámnak, a szüleimnek és az edzőmnek nagyon sokat köszönhetek,
ugyanis bíztatnak, támogatnak és hisznek bennem. Mostanában már szüleim
nélkül járok a versenyekre, ám mindig mondják: rád gondolunk, veled vagyunk!
Ezek a szavak nagy erőt adnak.
–
Van
példaképed?
–
Kovács Ági és Egerszegi Krisztina, bár személyesen egyikükkel sem találkoztam.
Darnyi Tamással már találkoztam, egy dedikált pólót is kaptam tőle.
–
Van
kabalád, amely segít a versenyeken?
–
Nagymamámtól kaptam egy focizó plüss kismalacot. A törölközőm mellett tartom,
ha pedig a vízben vagyok, úszótársaim szorítják helyettem.
–
Hogyan
tudod összeegyeztetni a tanulást és a sportot?
– Az edzések nagyon fárasztóak. Naponta két és fél órát tréningezem ifj. Kovács László edző és Földvári Péter vezetőedző irányításával. Általában négyezer métert úszom, majd gimnasztikázom. Este hat óra körül érek haza, vacsorázom, s leülök tanulni. Először az írásbelivel kezdem, aztán a szóbelivel folytatom.
–
Kedvenc
tantárgyad?
– A
magyar irodalom. Nagyon tetszik az, ahogy Gábor bácsi ezt a tantárgyat
tanítja. Kedvenc költőm Arany János és Petőfi Sándor. Sajnos azt kevésbé
szeretem, ha verset kell magolni.
–
Soha
nem felejted el a házi feladataidat elkészíteni?
– Nagyon
figyelek arra, hogy ez ne forduljon elő. Persze egyszer kétszer már megtörtént.
–
Mennyi
idős korodig szeretnél úszni?
– Nyolcadik
osztályos koromig mindenképpen. A tanulás számomra mindennél fontosabb.
Tavaly beleszerettem a röplabdázásba is. Ma már ezt is versenyszerűen űzöm.
Még nem tudok a kettő közül választani. De azt tudom, hogy az úszás az
egyik legegészségesebb sport, minden testrészünket megmozgatja.
–
Melyik
iskolába szeretnél továbbtanulni?
–A
Munkácsy gimnáziumban szeretnék tanulni magyar vagy sport tagozaton.
–
Van
más hobbid is a sportoláson kívül?
– Otthon
van egy aranyhörcsögöm, a falusi házunkban
pedig két kutyám és hat macskám. Minden hétvégén kényeztetem azokat.
–
Álmod?
Vágyad?
– Több
is van. Szeretnék dobogós helyezéseket elérni. Vágyom arra, hogy országos
bajnok legyek, s külföldi versenyeken is bizonyíthassak. A történelem jegyemet
is ki szeretném mielőbb javítani.
A kérdezők: Gyöngyi Lilla 4.a, Kisiván Rita, Kolev Zsófia, Piller Dorottya, Radnai Petra 5. c osztályos tanulók
–
Nehéz. Azért, mert Kadarkúton előttem évekig nem volt énektanár. Az órákon
énekeltek, de ennél többet nem tudtak. 8. osztályosként hallottak először
a dó-ról. Meg kellett szerettetni és értetni velük a zene fontosságát.
–
Voltak,
vagy vannak példaképei?
–Általános
iskolásként Zákányi tanár úr, aztán magántanárom Ittzés Irma néni, a főiskolán
pedig karmesterem, Jobbágy Valér.
–
Mit tanult példaképeitől?
–
Gyerekként fegyelmet, tartást. Később szakmai tudást.
–
Szeret dolgozatot íratni?
–
Amíg nem ének tagozaton tanítottam, többször kellett ezt tennem, ugyanis
a heti egy énekóra kevés volt e tantárgy elsajátításához. Itt az ének tagozaton
erre alig van szükség.
–
Mennyi volt a legtöbb egyes érdemjegy, amit egy órán beírt?
–
Nem emlékszem ilyenre.
–
Kellemetlen érzés az, ha tanórán nem figyelnek önre?
–
Igen. Ez akkor azt jelenti, hogy nem vagyok elég érdekes. De az is lehet,
hogy az osztály nagyon fáradt.
–
Mi a szépsége szakmájának?
–
Ha látom, hogy a diákoknak tetszik az, amit csinálnak.
Ha összeáll egy darab, és mindenki örül.
–
Van kabalája?
–
Gyerekkoromban soha sem volt. Néhány éve azonban macikat gyűjtök.
–
Úgy
látjuk, imádja a zenét, a muzsikát. Nincs is olyan nap, hogy ne énekelne,
dúdolna. Nem zavarja ez a környezetét?
–
Ma is egész nap dúdoltam. Sőt, még olykor az autóbuszon is. Ha észreveszem,
hogy furcsán néznek rám, akkor jut eszembe, ez nem egy megszokott dolog
másoknál. De egyáltalán nem zavar.
–
Ha tehetné, milyen változtatásokat tenne az ének tagozaton?
–
Az általános iskolában az ének tantárgy tanításának is nagy szerepe van.
Nem a magolós tantárgyak közé tartozik. Elég
sok az olyan tantárgy, amelyben sokat, nehéz dolgokat kell a diáknak megtanulnia.
Talán e tantárgyak helyett éneket tennék az órarendbe.
–
Mi a terve az iskolai kiskórussal?
–
Decemberben aKarácsonyi Muzsika rendezvényére, tavasszal
pedig egy országos versenyre vinném őket.
–
Miért fontos önnek, hogy megmérettetésekre vigye a kórust?
–
Egész évben keményen dolgozunk, ezt kamatoztatni kell. S egy fellépés összekovácsolja
a közösséget.
–
Ha
volna rá lehetősége, átvenné a nagykórust?
–
Már Ani néni is kérdezte ezt tőlem. A kicsikkel nagyon szívesen dolgozom.
–
Gondolt arra, hogy egyenruhája legyen a kiskórusnak is?
–
Igen. Már a fazonját is megálmodtam. De ez csak álom, hiszen rengeteg pénz
kellene hozzá, ezért megvalósíthatatlan.
–
Ön szerint milyen az ideális énekkaros?
–
Aki tudja magáról, ő is nagyon fontos tagja a közösségnek. Tud a többiekkel
együtt dolgozni, lehet rá számítani, szeret énekelni. Ha ránézek, tudom,
hogy testileg-lelkileg jelen van. Az énekkari munka egyik része a segítségnyújtás,
a másik pedig, hogy együtt énekeljünk. A gyengét húzza magához az erősebb.
Ez közösségi munkát igényel.
–
Úgy tapasztaljuk, hogy a legtöbb felnőtt, fiatal szégyelli a magyar népzenét.
Inkább arock
zenét részesítik előnyben, ezen nőnek fel. Sőt iskolánkban a nem énekkarosok
nevetnek az énekeseken.
–
Csak azért teszik ezt, mert nem ismerik a népzenét, és a jó zenét. Silány
zenén nőnek fel. Természetesen a könnyű zenében is vannak értékek. Akik
csak divatzenét hallgatnak, azok később sem tudnak különbséget tenni jó
és rossz zene között. Aki viszont jó zenén nő fel, az
később is igényli majd.
–
Milyen zenét hallgat a legszívesebben?
–
Népzenét, de a könnyűzene is szórakoztat, kikapcsol. Kedvencem mégis Sebestyén
Márta és Szvorák Kati éneke.
–
Van hobbija?
–
Szívesen kerékpározom, s amikor nem látják, görkorcsolyázom.
–
Mit érzett akkor, amikor átvette a legjobb tanárnak járó díjat, az aranygyűrűt?
–
Megdöbbentem, ugyanis ezt a díjat azok a pedagógusok szokták kapni, akik
évtizedek óta tanítanak iskolánkban. Arra gondoltam, talán rossz nevet
olvasnak fel. Mindenképpen öröm számomra, hiszen elismerték a munkámat.
–
Hordja a gyűrűt?
–
Természetesen.
SzámháborúztunkPiller Dorottya 5. c osztályos tanuló rövid
jelentése a desedai számháborúzásról
Szeptember 12-én iskolánk
a Desedához ment kirándulni. A felsősök számháborút játszottak. Minden
osztálynak volt egy ellenfele. Az arborétumban jól el lehetet bújni. Fél
óránk volt a számháborúzásra. Először minden csapat elrejtette zászlóját.
Utána támadás! Több diák számát már a csatározás elején leolvastak, ám
azért sokan játékban maradtak.
Gratulálunk a nyertes csapatoknak! |
A desedai kirándulás
Szabó
Dorottya 4. b osztályos tanuló tudósítása azőszikirándulásról.
Iskolánk
tanulói szeptember 12-én a desedai arborétumba látogattak. A parkerdőben
gyönyörű szép védett növények találhatók. Ezek közé tartozik a havasszépe,
a sárga szomorúfűz és a szivarfa.
Öt busz indult velünk a Szántó utcából. A diákokat így, külön buszokra osztották be, egy-egy tanító kíséretével. Amikor a helyszínre értünk, rögtön letáboroztunk. Egy kicsit játszhattunk, aztán kezdődtek a programok. Nekünk alsó tagozatosoknak ügyességi versenyeket szerveztek, miközben a felsősök számháborúztak. Volt például mocsárjárás, célbadobás is. Miután vége lett az akadályversenynek, és a számháborút is befejezték, szedtük a sátorfánkat, és visszaindultunk az iskolához. Egy helyen még megálltunk eredményhirdetésre. Nagyon jó volt ez a kirándulás. |
A VisszHang szerkesztősége szívesen várja azoknak a diákoknak az írásait is, akik nem tagjai az iskolai diákújságíró szakkörnek. Ha te, osztálytársad vagy tanárod úgy gondolja, fogalmazásod, versed, élménybeszámolód közérdekű lehetne, akkor itt a lehetőség, hogy nyomtatásban is megjelenjen. Bátran fordulj tanárodhoz, aki eljuttatja szerkesztőségünkbe írásodat, vagy te magad dobod be a VisszHang szerencseládájába névvel, osztállyal ellátva. Várjuk
írásaidat, ötleteidet!!! |
![]() |
Sasvári
Tiborné negyven éve gyűjt képeslapokat. Gyűjteménye ma már több tízezer
darabos. Kodály Zoltán életét, munkásságát bemutató száz képeslapját iskolánk
galériájában állította ki.
A
nagyatádi Sasvári Tiborné kislány volt, amikor a karácsonyi, a húsvéti
üdvözlőlapokat összegyűjtötte, dobozba rakta. Később városokat, híres embereket,
növényeket ábrázoló képeslapokkal bővítette büszkeségeit, s ma már a mintegy
harmincezer darabos gyűjteményének egy hatalmas szekrényt kellett készíttetnie.
–
Hazai és külföldi utazásaim során, klubokban szereztem be az évek alatt
összegyűlt képeslapokat – mondta. – Még ma is minden nekem címzett lapot
elrakom, s keresem a legújabbakat is. Amióta nyugdíjas vagyok a képeslapokat
híres emberek, híres városok, események témákba válogatom össze. 1991-ben
Nagyatádon megalakítottam a képeslapgyűjtők klubját. 10-70 év közötti szenvedélyes
gyűjtőkkel kéthetente találkozunk, cserélünk. Úgy gondoltam, kiállításokat
is rendezhetnék. 11 éve volt első tárlatom Szombathelyen A
világ fővárosai éjszakai fényben címmel. A Kodály iskola Kodály- kiállítása
a 130. tárlatom. Hamarosan pedig Kossuth Lajos életét, munkásságát bemutató
képeslapjaim kerülnek paravánokra.
Szent
István királyról, Széchenyi Istvánról, Napóleonról, de gombákról, pápákról
készült képeslapgyűjteményeit is láthatták már országszerte. A 62 éves
Sasvári Tiborné elmondta: kedvenc kiállítási anyaga a négyszáz képeslapból
álló Habsburg uralkodóház.
A
képeslapgyűjtő tervezi, hogymagyar poétáinkat
bemutató anyagot is összeállít, s gyűjteményét újabbakkal bővíti.
Sasvári
Tiborné Kodály-képeslapjai társaságában
A hónap intelme
Tiszteld tanáraidat! Köszönésed azok a tanárok is hallják, akik nem tanítanak téged.
A papírgyűjtésről
Iskolánkban
a papírgyűjtést szeptember 25-26-án rendezte a diákönkormányzat Simon Csilla
tanító néni irányításával. Papírmérés közben tettünk fel neki néhány kérdést.
– A
papír mérését egyedül végzi?
– Néhány pedagógus segített ebben a munkában. Bár délután már csak egyedül vártam a papírgyűjtőket.
– A
nagy konténer megtelik majd?
– Remélem, Már három megtelt. Sajnos a városi iskolák között nincs verseny, de ha a tavalyi formánkat hoznánk az idei gyűjtéskor is, biztosan legyőznénk a többi iskolát.
–Mi lesz a papírok sorsa?
–
Az itt összegyűjtött papírokat újrahasznosítják újságnak és könyvnek.
– Kapnak-e
az osztályok gyűjtésükért jutalmat?
– A papírgyűjtésből befolyt pénz egyik fele az osztályoké, másik része pedig a diákönkormányzat kasszájába kerül. Az osztályok a jutalompénzt általában az osztálykirándulásukra fordítják, vagy fagyira költik.
– Miért csak két napig
tartott a papírgyűjtés?
– Úgy gondolom, három vagy több nap alatt sem jönne össze nagyobb papírmennyiség. Azt tapasztaltam, hogy az első nap reggelén hozták a legtöbb papírt. S az is érdekes, hogy az alsó tagozatosok többet gyűjtöttek, s lelkesebbek is voltak.
Az őszi papírgyűjtés eredménye:Felülmúltuk a tavalyi teljesítményünket. A 1-8. évfolyam összesen 19 598 kg (mintegy 20 tonna) papírt gyűjtött össze. Az alsó tagozatosok között első helyezést ért el a 3.c (2418 kg), második helyezett a 3.b (1979 kg), harmadik helyen a 2.b és a negyedik legtöbb papírt összegyűjtött osztály a 4.a (1230 kg) lett.
A felsősök versenyében
első az 5.b (1254 kg), második az 5.c (1164 kg), harmadik a 6.c (956 kg), negyedik
pedig az 5.a (598 kg) osztály lett.
Szeptember
11-én délelőtt 9 órakor az iskola elé állt egy busz. Osztályunk Bárdudvarnokra
utazott tanulmányi kirándulásra, hogy zöldséges-, és gyümölcsös
kertet is lássunk.
Érkezésünket már nagyon várta Dominik édesanyja és nagymamája. Nagy szeretettel fogadtak bennünket. A házuk mögötti kertben többek köz láttunk sárgarépát, fehérrépát, káposztát, paprikát, paradicsomot, karalábét, tököt s sok ősszel nyíló virágot. Miután megtekintettük és meg is tapintottuk a növényeket, a munkafüzetünkbe feljegyeztük a tudnivalókat. A vendéglátók megkínáltak bennünket mindenféle finomsággal. Volt pogácsa, chips, üdítő. Mindenkinek nagyon ízlett a sok ropogtatnivaló. Miután jóllaktunk, beszálltunk a buszba és elindultunk a szőlőhegyre. A domb előtt kiszálltunk, felsétáltunk a tetejére és megnéztünk jó néhány gyümölcsfát, szőlőfajtát. Ebédre értünk vissza az iskolába.
Mindenki nagyon jól érezte magát.
Ellátogattunk
iskolánk új könyvtárába, ahol könyvtárosunkkal,Oroszlán
Marikanénivel beszélgettünk az új
létesítményről.
–
Mióta dolgozik iskolánk régi és új könyvtárában?
–
Három éve.
–
Hány könyv van az új könyvtárban?
–
Mintegy 16-17 ezer darab a gyűjteményünk.
–
Miért kellett a régi könyvtárat megszüntetni, s újat kialakítani?
–A
régi könyvtárban nagyon kevés könyv volt, s kellemetlenségekkel is járt
a könyvkölcsönzés. Az iskolának összegyűlt annyi pénze a támogatásokból,
hogy egy új könyvtárat nyisson. Itt kulturáltabb körülmények között lehet
kölcsönözni, s az olvasósarokban csöndben
és nyugodtan lehet a kiválasztott könyvet lapozgatni. Remélem, hogy az
új lehetőség minél több diákot csábít a könyvtárba, olvasásra ösztönöz.
–
Van nyitva tartási idő?
–
Minden hétfőn délután fél 2-től fél 4-ig várom a látogatókat.
–Szereti
a munkáját?
–
Igen. Azért is, mert szeretem a könyveket olvasgatni, rendezgetni, rakosgatni.
Öröm számomra az is, halátom,
hogy egy diák a segítségemmel rátalál a keresett könyvre.
–
Kiket vár a könyvtárba?
–
Minden olyan diákot, tanárt, akik szeretnek olvasni, vagy szeretnének megismerkedni
a könyvtárral. S várom azokat is, akik érdeklődnek egy téma iránt, de még
nem tudják, mit olvassanak arról. Szívesen segítek nekik is.
–
Van kedvenc könyve?
–
Sienkiewicz: Quo vadis? című könyve, ami
magyarul azt jelenti: Hová mégy? Nagyon érdekes olvasmány. Érdemes elolvasni.
–
Mindenki eljöhetett, akit a szülei elengedtek.
–
Milyen műveket énekeltetek?
–
Karai János és Bárdos Lajos műveket.
– Néhány órát töltöttetek városunkban. Hogy éreztétek magatokat?
–
Jól. De kár, hogy csak két napra szólt látogatásunk.
A
két napos zenei megmérettetésen nagy feladat várt énekkarunkra. Kiskórusunknakszombat
délelőtt fél 11-kor kellett megjelennie a Munkácsy gimnáziumban. Hetedikként
léptünk színpadra, ám előtte beénekeltünk. Lámpalázasan hallgattuk végig
az előttünk éneklők utolsó dalát.A
dobogóra szerencsésen felértünk. A nézők között észrevettük Zákányi Zsolt
tanár urat, aki korábban éneket tanított iskolánkban. Aztán elkezdtünk
énekelni. Kiderült, alaptalanul voltunk lámpalázasak: a szólisták kitűnően
énekeltek, s ahogy Erika néni fogalmazott: „szuperek voltuk.” Az énekkarok
között nem volt rivalizálás, utálkozás. Ebéddel is megkínáltak bennünket
a szervezők. Délután két órakor a gálahangversenyre gyűltünk össze. A zsűri
választása a Nagyszalontai köszöntő című műre esett, amit elő kellett adnunk.
Tóth Ferenc Liszt-díjas karnagy, zsűritag mondta el tanulságos záróbeszédét,
amelyből érezni lehetett, hogy mi kodályosok voltunk a legjobbak. Erika
néni jutalmul még egy gyönyörű csokrot is kapott az igazgató nénitől.
Reinisch Réka írása
Iskolánk
nagyénekkara július 4-10-ig az olaszországi Goriziában egy nemzetközi kórusversenyen
vett részt. Goricia határváros a szlovén és az olasz határon.
Negyedikén
este már a kollégiumi szálláson voltuk, ahol meleg vacsorával vártak bennünket
vendéglátóink, s beosztottak bennünket háromágyas szobákba.
Július 5-én délelőtt a homokos gradoi tengerparton fürödtünk. Ez egy sziget, amelyet egy mesterséges földnyelv köt össze a szárazfölddel. (Nagyon jól megfigyelhető az apály-dagály jelenség.) Aznap délután Aquileia-ban, egy római kori városban szerepeltünk. A következő nap délelőtt és délután is Goriciában egy nagy hangversenyteremben és egy színházban szerepeltünk. Július 8-án Velencébe mentünk. Sétáltunk a Szent Márk téren, s felmentünk a Campaline toronyba. Megnéztük a Szent Márk bazilikát is, amelyet mindenütt mozaikképek borítanak. Vízibusszal utaztunk az utolsó hajóállomásig. Miután átmentünk a Rialto hídon is, „bevetettük magukat” a boltok forgatagába. Nem kellet félnünk, hogy eltévedünk, mert minden út a Szent Márk térre vezetett. Július 9-én Triesztnél fürödtünk az algás tengerben, délután pedig egy csodálatos cseppkőbarlangban jártunk. (Lefelé és fölfelé 500 lépcsőfok.)
Mint
minden jó dolog, ez az utazás is hamar véget ért.
Tanórákon egyáltalán, a szünetekben pedig csak nagyon rövid idő van arra, hogy beszélgessünk társainkkal, tanárainkkal arról, mi is derít bennünket jókedvre, mivel foglalkozunk szabadidőnkben a legszívesebben. Néhányan elárulták…
Vajda
Eszter 3.b osztályos:
– Nagymamám tart egy kutyát, amit a magaménak tekintek. Szeretek gondoskodni
róla: simogatni, etetni, játszani. Legkedvesebb állatom a ló. Álmom, de remélem
egyszer megvalósulhat, hogy nekem is lesz saját lovam. Otthon a szobám
tele van mindenféle plüss állattal. Ha kevesebbet kell tanulni, akkor szívesen
társasjátékozom
a barátaimmal, a családommal vagy görkorcsolyázom.
Ruczek
Lászlóné tanító néni:
– Hosszú ideje gyűjtök játékmackókat. Rengeteg van már, icipici és nagyobb
is. Szeretek kerékpározni, zenét hallgatni, olvasni, kirándulni és autózni
is. Az állatok sem hiányozhatnak életemből.Van
egy Szuszi nevű kutyám, valamint két cicám, Bandi és Cilla.
Golobicza
Dominika 2.a:
– Rejtvényfejtés, biciklizés, számítógépezés, olvasás, zenehallgatás, legózás
mind-mind kedvemre való szórakozás, kikapcsolódás. Ami hosszú időre
jókedvre tudna deríteni, az egy kiskutya lenne. Már régi vágyam ez, s azt hiszem
kapok is egyet.
Koch
Nóra 2.b:
– Nemrégiben megtanultam varrni, s tanítás
után, ha ráérek, szívesen készítek a macimnak ruhákat. Matricát is gyűjtök
és olvasni is nagyon szeretek. A Cilike című könyv a kedvencem.
Oroszlán
Mária tanárnő:
– Szeretek kertészkedni, kedvenc virágom a datura. Hobbim az olvasás. Kedvelem
a Dürenmatt drámákat és József Attila verseit. A zene is nagyon fontos
számomra. Csajkovszkij b-moll zongoraversenyét mindig szívesen hallgatom.
Turai
Bernadette 7.b:
– Szívesen hallgatok zenét, kedvencem a Linkin Park. Hobbim az úszás, rajzolás,
olvasás. Harry Potter, Egri csillagok,A
fekete város című könyveket olvastam eddig a legszívesebben. Otthon, ha
van rá időm, meseregényemet írom. Egy kisfiúról szól, aki talál egy különös
könyvet.
- Á nem, dehogy is. Csak azért keltettelek fel, hogy menj el Tomikával egy kicsit sétálni a Töröcskei tóhoz, hogy apa és én nyugodtan elvégezhessük a dolgunkat.
Gyorsan
felöltöztem, ettem egy karéj vajas- mézes kenyeret, miközben anya készített
egy-két szendvicset az útra.
-
Aztán uzsonnára itthon legyetek!
-
Itthon leszünk! Sziasztok!- búcsúztunk.
Elindultunk
hát a tó felé. Útközben beszélgettünk, hogy ne unatkozzunk.
-
Bárcsak kiugrana a tóból egy aranyhal, és megkérdezné, hogy mi a három
kívánságunk! - mondta Tomika.
-
És mit kívánnál? - kérdeztem.
-
Először is azt, hogy legyen egy kiscicánk, másodszor azt, hogy sok kisautóm
legyen, harmadszor pedig azt, hogy kész
legyen a padlástéri szobánk.
Végre
odaértünk. Kerestünk egy alkalmas helyet a letáborozásra. Leültünk egy
fa elé és néztük a vizet. Egyszer csak Tomika észrevette, hogy valami mozog
a vízben.
-
Mi az? – kérdezte.
-
Nem tudom. Szerintem csak egy hal – mondtam. Aztán egyszer csak kiugrott
egy aranyhal a vízből és azt mondta:
-
Ha van három kívánságotok, teljesítem.
-
Azt hiszem, Tomikának van - válaszoltam. Tomika elmondta mind a három kívánságát,
és erre a hal azt felelte:
-
Menjetek csak haza, meglátjátok.- ezzel elúszott.
Ekkor
ránéztem az órámra.
-
Jaj, de késő van! - kiáltottam. - Haza kéne mennünk. Megettük a szendvicseket,
még egy kicsit ültünk ott a parton, aztán elindultunk.
- Szerinted
tényleg teljesíti a kívánságodat az az aranyhal ? – kérdeztem Tomikától.
-
Nem tudom – mondta. – Menjünk haza és meglátjuk.
Otthon
anya már elkészítette az uzsonnát.
-
Na, jó volt? – kérdezte.
-
Anya, képzeld, kiugrott egy aranyhal a vízből és teljesítette Tomika három
kívánságát.
-
Na és mi volt az a három kívánság?
-
Hát azt kívántam, először is hogy legyen egy kiscicánk, másodszor, hogy
sok kisautóm legyen, harmadszor pedig hogy
kész legyen a padlástéri szobánk. – sorolta Tomika.
Erre
anya jó nagyot nevetett.
-
Tomika, ezt az egészet te csak álmodtad.- kiáltott anya.
-
De hiszen én is láttam – kezdtem.
-
Akkor mindketten ugyanazt álmodtátok. – Gyorsan felszaladtunk a padlástérre,
nem volt kész a szobánk. Tomika kiment az udvarra, nem volt kiscicánk.
Benéztem a szobánkba, nem volt Tominak sok kisautója.
-
Hát akkor tényleg csak álom volt az egész. De milyen szép!
Klikker Georgina 7.a
Mit adhat nekem az iskola?
az iskola az élet, tudás nélkül is van valamilyen élet, de az iskola nélkül nincs semmilyen tudás. A könyvek hozzád
|
Olajos Anikó 4.b
Egy kisfiú gondolatai
Kicsit félek, izgulok. Kicsik, nagyok össze-vissza. Itt az egész iskola. Már egy hete ide járok.
Mesekönyvben még csak
|
Urbán Ramóna 4.b
Cirmos, a macska
Ügyes, okos, nagyon pajkos. Minden napra jár egy móka, Ma például virradóra. Sokat mászik,
Holnap lesz a szülinapja,
|
Baracsi
Martina
4.a
osztályos tanuló olvasmányélménye
Kedves
Gyerekek! Írjatok könyvajánlót, olvasmányélményt, és küldjétek el lapunkba!
A hónap mottójaHa szeretetet adunk csak úgy, nem várva semmit,
mi magunk is feltöltődünk szeretettel és ez nagy
segítség ahhoz, hogy
megéljük a hétköznapokat.
|
Doktor Nikoletta rovata
Díszítő fali csíkok
Ha túl egyszerűnek tartod a szobád, könnyen színessé
teheted egy stílusodhoz és a szoba hangulatához illő tapétacsíkkal. A szaküzletben
többféle színű csíkból válogathatsz. Vegyél tapétaragasztót és olyan hosszú
tapétacsíkot, amely körbeéri a szoba falát. Kettő darab csíkot is ragaszthatsz:
egyet felülre, egyet középre, de ne keltsen „papagájos” hatást.
Tipp: A megmaradt darabokat ragaszthatod a szekrényedre is. Kérd szüleid segítségét mielőtt nekilátsz a nagy munkának. Sok sikert! |
Slágerlista
Ebben a hónapban Rekettye
Ági és Cser Brigi toplistáját olvashatjátok. Küldjetek nekünk
ti is slágerlistát, s közöljük.
1.Los ketchup: Ketchup song 2.Eminem: Withaut me
3.Red hot Chilli Peppers:
By the way
4.Linkin park: Points
of…
5.No Angels: still in
love..
6.Holly Valance: Kiss
Kiss
7.Blue: One Love
8.Sugababes: Round,round
9.Avrih Lovigne:Complicated
10.Shakira:Undeath your
|
Novemberi számunkban egyebek közt olvashattok elsősök és ötödikesek vallomásairól, internetről, színházról, érdekességeket a nagyvilágból, kiállításokról, tanórákról, szakkörökről, puskázásról, iskolai sportról, egészséges táplálkozásunkról. Állandó rovatainkban diák és tanár interjút, rejtvényeket, ötlettárat, slágerlistát is találtok majd. |
A
poén a kimaradó szavakban rejlik.
Kétbetűsek:
AL, LÁ, MO, NE.
Hárombetűsek:
CÁR, KÉK, LER, MÁR, MEG, RÉT, SÍK, VAR, VET.
Négybetűsek:
AGÁR, CSAK,
Ötbetűsek:
HARIS, KERÉK, KIFLI? KOKSZ, KULCS, RÉGEN, RONCS, SÓDER, TÓDÍT, VACAK.
Hatbetűsek: CSANAK,
GEMINI, JELIGE, ODAÁLL. Hétbetűsek:
CICOMÁS, EGYSZER, FAKERET, LEMARAD, MUTATOM, VITAMIN. Nyolcbetűsek:
PISZKAFA, SZEREPEL. Kilencbetűsek: ILLEGETEM, MENEDZSER. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hogy
hívják a nem normális kínait?
Iku-nuku
(Makai
Luca 4.b)
|
–
Begyújtotta már az autómat, Jean?
–
Igen, uram. Már a garázs is ég.
|
–
Jean, fesse be a tetőt kékre!
–
Miért uram?
–
Mert Kékestetőn akarok nyaralni.
|
–Papa
vegyél egy gitárt!
–Nem,
mert zavarni fogsz, ha dolgozom.
–Majd
akkor játszom, ha alszol.
|
–
Mi ez a csámcsogás a kocsiban, Jean?
–
Eszi a rozsda, uram.
|
–
Jean, nyissa ki az ajtót!
–
Minek uram?
–
Mert megjöttek a gondolataim
|
–
Jean, altassa el a teheneket!
–
De miért, uram?
–
Aludttejet akarok inni!
|
–
Jean, mi ez a csörömpölés?
–
Edzenek a kardvirágok, uram.
|
Bödő
Dominik 4.a osztályos Jean gyűjteménye
|
A,)Egyszer
mentem Kisasszondra. Jött velem szembe egy úr, s hét asszonyka. Mindegyiknél
hét kicsi kaska (kosár), mindegyikben hét kicsi macska. Mindegyiknek hét
kicsi kölyke. Farkuk, lábuk kunkori, görbe. Kaska, macska, görbe kölyke,
hát az úr és hét asszonyka, hányan mentek Kisasszondra?
B.)Bokor,
Pogány, Regős és Szegő tehetséges művészek. Az egyik színész, a másik festő,
van köztük hegedűművész és író is. (A nevek sorrendje nem feltétlenül a
foglalkozások sorrendjét mutatja.)
(1)Bokor
és Regős előző este a hegedűművész koncertjét hallgatták meg.
(2)Pogányról
és az íróról a festőművész portrét készített.
(1)Az
író, akinek Szegőről szóló életrajzi regénye nagy sikert aratott, azt tervezi,
hogy Bokorról is ír regényt.
(2)Bokor
nem ismeri Regőst, sohasem hallott róla.
Állapítsd meg ezek
után, hogy melyik művész mivel foglalkozik!
C.)Ha
egy betűt megváltoztatok ( Mindig három szó a megfejtés)
– ”Van egy egzotikus
állatom. Ha egy betűjét megváltoztatom, fadoboz lesz, ha egy másikat, hölgy
lesz belőle.”
A logikai fejtörők
és a rejtvény megoldását neveddel, osztályoddal ellátva dobd be postaládánkba
november 4-ig!
A helyes megfejtők
között értékes nyereményeket sorsolunk ki.
Az ajándékokat
Lukenics Sándor vállalkozó valamint a Somogyi Hírlap ajánlotta fel.
A nyertesek nevét
az iskolarádióban hallhatjátok, s novemberi számunkban olvashatjátok majd.
Visszhang
Havonta megjelenő iskolaújságKiadja
a Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola
Szerkesztés:
Fő utca 44. Szerkesztő: Kovács
Gabriella tanító
Számítógépes
munka: Szalai Rudolf tanárFotó: Molnárné
Kondoray Zsuzsanna tanár
Felelős
kiadó: Szabó Zoltánné Kudomrák Zsuzsanna igazgatóOlvasószerkesztő:
Rozsos Gábor