Vissza az előző oldalra

Vissza a tartalomjegyzékre

Előre a következő oldalra
Mindennapjaink

Stafétabot

Februárban Léber János tanár bácsit arról faggattuk, milyenek voltak a diákok több évtizeddel ezelőtt. A tanár úr akkor a stafétabotot Rozsos Gábor tanár bácsinak adta át: arra volt kíváncsi sportolt- e Gábor bácsi fiatal korában. S ha igen, mit?

 Rozsos Gábor tanár bácsi: - Tízéves koromban kezdtem el focizni. 7-8 évig űztem ezt a sportot. Akkor még a Dózsa pályán, a

 mostani egészségügyi főiskola helyén voltak az edzések. Nagy álmom volt, - mint minden fiatalnak akkoriban, - hogy bekerüljek a Rákóczi ifjúsági csapatába. Minden meccsre eljártam a társaimmal, majd a mérkőzést a saját pályánkon elismételtük. Szerettem mozogni, ezért nem szívesen voltam kapus. Jobbszélsőként a barátommal közös taktikát alkalmazva rúgtuk a gólokat. Később a költözésünk és a Dózsa pálya megszűnése miatt kénytelen voltam abbahagyni a labdarúgást. Már felnőtt fejjel tanultam meg teniszezni.

Gábor bácsi a stafétabotot Nagy Endre tanár bácsinak (Bandi bácsi) adta tovább. Arra volt kíváncsi, melyik gyerekkori olvasmányára (vers, regény, novella) emlékszik vissza a legszívesebben. S miért?

Bandi bácsi válaszát az áprilisi Visszhangban olvashatjátok. Akkor tudjátok meg azt is, melyik diáktól, vagy tanártól kérdezne Bandi bácsi.

Simon Klára, Tavaszi Renáta 7.b

Kíváncsiak rovata - Az igazgató néni válaszol

 

Az iskolai étkezéssel kapcsolatban többen írtatok, panaszkodtatok a VisszHangnak. Úgy láttuk jónak, ha a problémáitokat orvosoljuk, mégpedig az igazgató néninél. A feltett kérdésekre Zsuzsa néni készségesen válaszolt.

 Diák: - Nemrégiben új, polcrendszeres tálcalerakóval gazdagodott az ebédlő. Miért? Miért van újra hosszú, kígyózó sor csupán azért, mert az evőeszközt és a poharakat egy nagy tálba kell tenni, s nem lehet a polcrendszer felsőbb rekeszeibe - noha ezt most újították – leraknunk a tálcákat?

Igazgató néni: - A szekrényt azért készíttettük, hogy szebb legyen az ebédlő környezete. Eleinte valóban sorban állás nélkül lehetett lerakni a tálcákat, de az a módszer nem volt elég jó. A sor ugyan rövidebb lett, ám mivel kevesen dolgoznak a konyhán, a sok, összegyűlt tálcát nem tudták letisztítani. Lelassult a mosogatás ideje. Nem jutott elég evőeszköz az ebédelőknek. A manapság olykor hosszú sorok most az evőeszköz és a pohár lerakása miatt van. Sokan vagyunk, ezért több türelemre van szükségünk egymás iránt! Ugyanakkor a polc sokkal higiénikusabb, mint a korábbi asztal-megoldás.

 Diák: - Azok az osztályok, akik a 6-7-dik óra után mennek ebédelni, nem mindig tudnak választani a kétfajta menüből. Miért van ez így? Lehet-e ezen változtatni?

Igazgató néni: - Iskolánk az év elején az étel szállítójával köt egy szerződést. Folyamatosan jelentjük, hogy naponta hány adagra van szükségünk. Hogy kétféle másodikat hoznak, azt ajándéknak kell tekintenünk. Azt, hogy melyik menüből hoznak többet, vagy kevesebbet, azt az ételt készítők döntik el. Tudom, hogy sok diák elégedetlen amiatt, hogy neki csak egyfajta második étel jut, ha későn mennek ebédelni. Ez valóban kellemetlen akkor, ha azokat a gyerekeket nézik a sorban állók, akik még az általuk jobban kedvelt ételt ehetik. Ám nem árt tudnotok, hogy a városban a Kodály iskola az egyetlen olyan intézmény, amelyben szolgáltatásként kétféle másodikat hoznak.

E témához tartozik az a tény is, hogy a következő tanévtől új vállalkozó fogja működtetni az étkeztetést. Ennek a következménye lehet az is, hogy jövőre csak egyféle menü lesz. Úgy gondolom, örülnötök kellene, hogy olykor választhattok kétféle másodikból, holott máshol csak egyféle ételt kaphatnátok.                                

Várjuk továbbra is kérdéseiteket, s az újságírók utánajárnak.

Készítette: Tavaszi Renáta 7.b

VillámTeszt Készítette: B.B.

 1. Szerinted mi lesz a második félév legsikeresebb programja?

a.) évzáró b.) az énekkar következő fellépése c.) bizonyítványosztás

2. Volt-e katasztrófa az elmúlt félévben?

a.) igen, a félévi bizonyítvány kiosztása b.) nem

3. Mi volt az első félév legnagyobb ballépése?

a.) reggelente iskolába jönni b.) otthon felejteni az iskolatáskát c.) nem tanulni testnevelésre

Vissza az előző oldalra

Vissza a tartalomjegyzékre

Előre a következő oldalra