Vissza a tartalomjegyzékre | ||||
Mindennapjaink |
||||
Megkérdeztük…
Te mit gondolsz? Milyen lesz az iskola
ötven, vagy száz év múlva? Néhány társunkat megkérdeztük, ők hogyan
vélekednek.
Készítette: Bozsó
Bibiána, Gázsik Enikő, Tavaszi Zsolt,
Ludmány Balázs
|
Stafétabot
Örömmel olvastuk, amikor az
egyik levélírónk arra kért bennünket, hogy a „nagy újságokhoz” hasonlóan
indítsunk mi is egy olyan rovatot,
amelyben valaki kérdez valakitől, az pedig a válasza után mástól
kérdez. Stafétaszerűen. E
rovat diáknak, tanárnak
egyaránt szól.
A stafétabot indul… |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
||
Gázsik
Enikő 6.b: - Szerintem a gyerekek a találmányaikkal fognak foglalkozni. A tanulás kevésbé köti majd le őket. A tankönyvekben csak a legfontosabb tanulnivalók szerepelnek. Valószínűleg újabb ételek is lesznek. A tanárok szóhasználata megváltozik. Kevésbé beszélnek majd választékosan. Szerintem nem is lesz olyan szigorú iskolai szabály, mint ma. A tanárok engedékenyebbek lesznek. Szerintem, rossz lesz akkor iskolásnak lenni. |
Jáger
Tímea 4.b:
-
Szerintem egész héten csak három nap kell iskolába járni, s azt négy napos
szünet követi. A diákok szabadon kiválaszthatják, hogy mit akarnak
megtanulni. S egyébként meg, amit a suliban tanulnak a gyerekek, annak a
felét már óvodás korukban is tudják. |
Bozsó Bibiána 6.b:
-
Szerintem a gyerekeket nem érdekli majd az irodalom. Sajnos már most is
vannak, akiket ez egyáltalán nem is érdekel. Modern tankönyvekből tanulnak
majd, s a tanáraikat sem becsülik meg. Akkor valószínű, hogy senkit sem
érdekel majd a mostani életünk, szokásaink, hagyományaink. Minden és
mindenki
modernebb lesz.
|
Szabó Dorottya 5. b osztályos tanuló. A diákújságíró szakkör indulása óta oszlopos
tagja a VisszHangnak. Azt kérdezte Szijártó Csilla igazgatóhelyettes
nénitől, mi volt diáként a kedvenc
tantárgya? |
![]() |
Németh
Betti 7. b: -
Számítógépen írnak majd a diákok ötven-száz év múlva. Hordozható
laptop-pal, notes
book-kal járnak majd a suliba, s nem táskával.
Az iskolai hagyományok természetesen megmaradnak. Ez szerintem nagyon
jó.
|
Szijártó Csilla néni: - Iskolásként az irodalmat
szeretettem a legjobban, mert imádtam olvasni. Kedvenc könyveim voltak a
pöttyös, a csíkos kötetek, valamint az indián történetek. Tudom, az utóbbi
inkább fiúknak szól, de kedbveltem az izgalmas írásokat.
Az alsós igazgatóhelyettes a stafétabotot Zarka Péter testnevelő tanárnak adta át. Csilla néni arra volt kíváncsi, hogyan érzi magát Péter bácsi sulinkban. |
![]() |
||
Lukács Hedvig 5.b
osztályos könyvajánlója
Szabó Magda: Abigél
Mivel nem volt időm megnézni a nemrégiben vetített könyv alapján készült tévéfilmet, elolvastam a művet. A történet egy iskolás lányról, Vitay Georgináról szól. 1943-at írunk. Gina elválik apjától, az egyetlen szülőjétől, s beköltözik a „Matulába”, egy bentlakásos iskolába. Ott teljesen „megváltoztatják” kívülről és belülről is. Eleinte küzd ellene, küszködik környezetével, míg több fordulat után kibékül osztálytársaival. Kedves olvasmány lehet, azoknak, akik szeretik Szabó Magda írásait.
|
Zarka Péter tanár bácsi: - Nagyon szeretem az itteni légkört. Annak
ellenére, hogy a legtöbb osztályban éneket tanulnak magasabb óraszámban,
úgy vettem észre, hogy a testnevelést is kedvelitek, s a tantárgyhoz való
hozzáállásotokkal sincs semmi gonmd. Érzem, szerettek mozogni, sportolni.
Zarka Péter bácsi Léber János tanár bácsinak adta át a stafétabotot, azaz a kérdezés lehetőségét. Arra volt kíváncsi, változtak-e a diákok és persze az iskola is azóta, amióta János bácsi az iskolánkban tanít. |
![]() |
||
December 22 -től
január 20-ig Az állatöv tizedik jegye. Eleme a föld. Stabilitása kardinális. Uralkodó bolygója a Szaturnusz. Polaritása negatív. Legjellemzőbb tulajdonságai: a pesszimizmus, befelé forduló, kitartó, takarékos. Óriási az önuralma és a munkabírása. A Szaturnusz révén sok kemény leckét kap az élettől. Olyat, amitől más már rég összeroppanna. A Bak viszont tanul belőle, nemesedik tőle. Már a gyermekkora sem olyan felhőtlen, mint másoké. Többnyire anyagi gondokkal küzdött a család, de még ha nem így volt is, az élet valamilyen téren korán próbára tette. Talán nem értették meg a szülei, és emiatt kellett gyerekfejjel megtanulnia, hogyan állja meg a helyét egyedül a világban, hogyan uralkodjék önmagán. Soha nem adja meg magát, hamar megtanulja leküzdeni a nehéz helyzeteket. Nehezen megközelíthető, és csak ritkán mutatja ki érzelmeit. Ez, persze, nem jelenti azt, hogy érzéketlen. Csupán arra utal, hogy nincs meg a kellő önbizalma ahhoz, hogy kimutassa igényeit és belső vágyait. Ez nem önbizalomhiány jele. Az önbecsülése egészséges, sőt, néha az idegenek szemében már önhittségnek tűnik. Mindig mindenkivel három lépés távolságot tart. |
Erre a kérdésre a februári VisszHangban kaphattok váalszt. S akkor
olvashatjátok el azt is, hogy Léber János bácsi melyik diáktól, vagy
tanártól szeretne megtudni valamit.
Készítette: Simon Klára, Tavaszi Renáta 7.b |
|||
Csúcsciki?
Ezzel a címmel indítunk februártól újabb rovatot nemcsak újságíróknak. Olyan írásokat várunk, melyekben leírjátok szomorú, vagy éppen örömteli történeteiteket. Ha nem szeretnétek kínos helyzetet, akkor egy fantázianevet írjál a mondataid alá. |