Immár harmadik alkalommal vehetitek kezetekbe iskolánk
diáklapját, a VisszHangot. Ezúttal a Mikulás-nap,
a karácsony, a szilveszer és az újév jegyében
készítettük újságcikkeink többségét.
Lukács Hedvig, Szabó Dorottya 4/b,Sz?cs Kamilla, Keresztes
Dorottya, Parrag Zsombor, Sipos Dorina, Pintér Noémi 4/c.
Tencz Róbert, Bogdán Árpás 5/a, Kolev Zsófia,
Nemes Anett, Orsós Erzsébet, Szekeres Barbara, Kisiván
Rita, Piller Dorottya, Radnai Petra, Horánszki Tímea, Illés
Barbara 5/c, Tavaszi Renáta, Rozsos Eszter, Doktor Nikoletta, Cser
Anasztázia, Szûcs Ivett, Bence Krisztina 6/b, Szûcs
Nikolett, Cser Brigitta, Rekettye Ágnes, Reinisch Réka 8/b
osztályos tanulók és Kovács Gabriella tanító.
A novemberi nyereményszelvény nyertese KOPASZ ALEXANDRA
6. b és JÁDI ÉVA GYÖNGYI 6. c
|
Tanítvány-kiállítás. Iskolánkban november 5-én nyílt meg Ruczek Zsófi volt tanulónk iparmûvészeti kiállítása. Alkotásait noveber 30-ig láthattuk a galériában. Kétszer péntek egy héten. A december 16-i mûvészeti est próbája miatt december 10-én kedden pénteki órarend szerint pakolunk valamennyien az iskolatáskába. Tehát ezen a héten kétszer lesz pénteki órarend szerinti tanítás. Mûvészeti est a zeneházban. Iskolánk mûvészeti csoportjainak, b-és a c osztályos diákjainak bemutatkozó, mû?vészeti estje lesz december 16-én 17 órakor a Szivárvány Zeneházban. A rendezvényre a hozzátartozókat és a város vezetõit is várjuk. A belépés díjtalan. Karácsony. December 20-án délelõtt iskolai karácsonyi ünnepség lesz az ebédlõben. Szünet. A téli szünet december 21-tõl január 5-ig tart. Az utolsó tanítási nap december 20-án, az elsõ pedig január 6-án.lesz. Szõttes-tárlat. Csapó Angéla népi iparmûvész szötteseibõl nyílt december 2-án tárlat az iskolagalériában. Ajándékosztó. December 6-án iskolánkban
járt a Mikulás. Az alsósoknak Mikuláscsomagot
osztott, miközben verssel, énekkel köszöntöttük.
Kérem az iskolarádiósokat az újságon keresztül, hogy szóljon többet Shakira-tól a Tanga és a Las Ketchup-tól a Ketchup Song! Viki Rossz a postaláda ajtaja, kiesnek belõle azok a levelek
,amelyeket beledobunk. LL.
Gratulálok az iskolának a színvonalas diáklaphoz. Vargáné Be kell vallanom, tetszik a lap! Lilla Kedves VisszHang szerkesztõsége!
|
Trombitaszóval reggel és este
A
7.b osztályos Tóth Péter különdíjat
kapott a nemrégiben Zalaegerszegen megrendezett IX országos
Lubik Imre trombitaversenyen. Pétert a zenérõl, s
hobbijáról kérdeztük.
A legtöbb zenét kedvelõ diák zongorát, vagy fuvolát választ hangszerének. Te miért a trombitát választottad?
Öt éve a kaposmérõi falunapon láttam és hallottam egy ifjúsági fúvószenekar mûsorát. Azonnal megtetszett a szólózó trombitás játéka. Akkor eldöntöttem, én is megtanulok ezen a hangszeren.
Azelõtt sohasem játszottál más hangszeren?
Nem. Öt éve kezdtem el zenélni.
Mit kellett tenned, hogy trombitálhass?
Beiratkoztam a zeneiskolába. Ott azonban a tanárok lebeszéltek errõl a hangszerrõl. Ugyanis, mint mondták nagyon vastag hozzá a szám, s ez befolyásolná a teljesítményemet. Ám én mindenáron trombitázni akartam, hiába tanácsolták, tanuljak mélyebb hangot adó hangszeren. Kiálltam eredeti elképzelésem mellett.
Nemrégiben Zalaegerszegrõl egy különdíjjal tértél haza. Voltál már korábban is zenei megmérettetésen?
Megyei versenyeken már jártam, kétszer lettem elsõ helyezett. Ám legbüszkébb a zalaegerszegi versenyre vagyok. Az országból hatvan gyerek gyûlt össze, korcsoportomban pedig tizenkilenccel versenyeztem. Kaposvárról még senki sem hozott errõl a versenyrõl különdíjat.
Mit kell tudnunk a zalaegerszegi versenyrõl?
A zalaegerszegi zsinagógában adtuk elõ a kötelezõ és a szabadon választott zenemûveket. Hatalmas élmény volt számomra a verseny, mert még sosem voltam országos megmérettetésen. No és láthattam több trombitást is.
Hogyan készültél a megmérettetésre?
Trombita tanárommal, Bogáthy Józsi bácsival minden reggel, tanítás elõtt hét órától háromnegyed nyolcig gyakoroltunk. Ez természetesen akkor is így volt, és van is ha éppen nem versenyre készülünk.
Úgy tudom, nemcsak trombitán játszol.
Így van. Zongorázni is tanulok, valamint ütõs hangszereken - xilofon, dob, harangjáték - is játszom.
Melyiket szereted jobban?
A trombitát.
Számodra mi a szépsége a trombitázásnak?
A hangja, mert olyan lágy. A játéktechnikája is nagyon érdekes. Legjobban a gyors ritmusú darabokat szeretem rajta elfújni.
Meddig szeretnél még trombitázni?
Valószínû, hogy a foglalkozásom is ehhez kapcsolódik majd. Zenekarban is szívesen játszanék. Természetesen zenei iskolában szeretnék továbbtanulni.
Mit tapasztalsz, kedvelt hangszer a fiatalok körében a trombita?
Szerintem a fúvósok lekörözik a vonósokat. A zeneiskolában is több a fúvós hangszeren játszó diák.
Összeegyeztethetõ nálad a zenélés a tanulással?
Hát Egy kicsit rontja a jegyeimet. Több idõt zenélek, mint tanulok, s ez olykor a jegyeimen is meglátszik.
Mi mindennel foglalkozol? Hogyan telik egy napod?
Elég zsúfolt egy napom. Felkelek, reggel hét órára megyek Józsi bácsihoz próbára. Háromnegyed nyolckor befejezzük a gyakorlást. Tanórák következnek, s délután háromkor elhagyom az iskolát, mert még különórákra is járok.
Milyen különórákra jársz?
Zongoraórára a zeneiskolában, s ütõs próbára ugyanott. De angolt is tanulok, szolfézsra és matekszakkörre is járok. Szombatonként pedig az ifjúsági fúvószenekarral gyakorolunk. Persze ezeket a programokat nem egy napra sûrítem össze.
Ne marad ki a játék, a gyerekség az életedbõl?
Már mások is mondták, s én is jól tudom, hogy kevés a gyerekéletem. De már megszoktam, hogy sok az elfoglaltságom.
Mennyit zenélsz otthon?
Körülbelül fél órát. De mivel tagja vagyok a Kodály-zenekarnak, a városi kamarazenekarnak, s az ifjúsági fúvószenekarnak is, így rengeteget játszhatom a trombitán.
Van kedvenc darabod, amit szívesen fújsz?
A Jézus Krisztus Szupersztár címû musicalben van egy szóló, azt mindig szívesen játszom.
Szeretnél egyszer majd zenekart alapítani?
Inkább karmester szeretnék lenni, egyelõre ez a tervem.
Hová szeretnél továbbtanulni?
A pécsi zenemûvészeti szakközépiskolába, vagy a budapesti Szent István Gimnáziumba.
Kiknek ajánlanád a trombitálást?
Bárkinek, aki szereti a zenét.
Fiúk vagy lányok választják ezt a hangszert?
Szerintem a fiúk választják inkább. Fiús hangszer, mert fizikai erõ kell hozzá; a karunkkal kell megtartani, s jó állóképesség is szükséges.
Jut idõd más szabadidõs elfoglaltságra is?
Biciklizem, úszom.
Szeretnél még más hangszeren is megtanulni?
Szeretnék gitározni. Remélem ez az álmom hamarosan meg is valósulhat. Ehhez is szorgalom és kitartás kell.
Sápi
Endréné Mariann néni a 3.b osztályosok napközise
maga készíti azokat a bábokat, amelyekkel a
H.M. Vadrózsa bábcsoporttal színpadra lép.
Az újságíró szakkörön szenvedélyérõl,
a bábcsoportról és legutóbbi fellépésükrõl
faggattuk.
Hány fõs a H.M. Vadrózsa Bábcsoport?
Tizenkét diák mellett én vagyok az egyetlen
felnõtt fellép?.
Kik a csoport tagjai?
Ma már iskolánk volt és jelenlegi növendékei..
Mit jelent a H.M. rövidítés a társulat
nevében?
A Magyar Honvédség támogatja a Vadrózsa
bábcsoportot. Nemcsak anyagilag, de a felkészülésünk
helyszínét is biztosítják. H.M., tehát
Honvédelmi Minisztériumot jelöl.
Milyen bábokkal játszanak a vadrózsák?
A damillal mozgatható marionett figurákkal, és
úgynevezett fekete színházzal.
Mit jelent a fekete színház?
A fekete színházi játék a látványra
épül. Teljesen más, mint az árnyjáték,
a kesztyû-és marionett bábozás. A sötétben
a nézõ csak azt látja, amit mi szerenénk bemutatni.
Hogy hogyan csináljuk, az nem derül ki.
Milyen ruhákban lépnek színpadra, ha éppen
fekete színházat játszanak?
Feketében. És erre dolgozunk rá különféle
figurákat, formákat, hogy a teljes sötétségben
azok érvényesüljenek, mozgó színes formákat
alkossanak.
Hobbi vagy munka ön számára a bábozás,
bábkészítés?
A lányom kicsi korában rámutatott a tévében
egy bábfigurára, s felkiáltott, hogy anya, olyan bábot
szeretnék. Akkor készítettem el az elsõ
marionett kacsát. Bevittem az akkori munkahelyemre, a Petõfi
iskolába. A gyerekek annyira megkedvelték, hogy úgy
döntöttünk, csapatbemutatón is megmutatjuk, mit tudhat
egy marionett báb. Abból a kis közösségbõl
kerültek ki a bábcsoport alapító tagjai. Az elsõ
fellépésünk a helyõrségi klubban volt.
Az akkor klubvezetõ, Szûcs Tibor is látta, ahogy a
kacsák táncolnak. Megkért bennünket, legyünk
a helyõrségi klub bábcsoportja. Ez 1985-ben volt.
Azóta hobbi és munka nekem a bábozás.
Milyen figurákat készített az évek során?
Általában állatokat. A marionett majmok a damil
segítségével tudnak spárgázni, bukfencezni,
a zsiráf pörög, ugrál. A strucc repül, a maci
szaltózik, a sárkány tüzet fúj. Van bohócunk
is, az pedig hangszeren játszik
Honnét kapta a csoport a Vadrózsa nevet?
Az egyik pedagógus munkatársam egyszer csak azt mondta:
a rózsa olyan szép, ez a lányokat jelképezze,
te pedig vad vagy, mert ösztönösen készültek
elsõ bábjaid, mûsorszámaid. Így
lettünk Vadrózsák.
Gondolt már arra, hogy abbahagyja a bábozást,
bábkészítést?
Lassan húsz éve nap mint a bábok világában
élek. Úgy érzem, itt az ideje, hogy befejezzem. Ez
a gondolat régóta foglalkoztat. Sokat éjszakázom,
ugyanis ilyenkor varrom a fekete színházas fellépõ
ruhákat, kellékeket, marionett bábokat. Ám
nagyon büszke vagyok arra, hogy tanítványaim már
most többet tudnak a bábozásról, mint én.
Mi kell ahhoz, hogy valaki a Vadrózsák tagja legyen?
Mindig is tizenkét tanulóval dolgoztam. Ennél
több tagot nem tudnék foglalkoztatni, mivel valamennyi ruhájukat,
bábjaikat én varrom. Általában abból
az osztályból kerülnek ki a tagok, ahol tanítok.
De arra is volt már példa, hogy az idõsebb növendékem
hozta kistestvérét.
Milyen városokban léptek már fel?
Az utóbbi idõben voltunk Szolnokon, Székesfehérváron,
Veszprémben, Budapesten, Seregélyesen, Pécsen. Külföldön
Peking, Daliem volt a legemlékezetesebb.
Legutóbbi versenyük Egerben volt. Melyik technikával
álltak színpadra?
A fekete színházas mûsorunkkal léptünk
fel az országos bábfesztiválon
Ön is játszik a színpadon?
Igen. Akár marionett bábozás, akár fekete
színház, a gyerekekkel együtt dolgozom.
Hogyan szerepeltek Egerben?
A Magyar Mûvelõdési Intézet különdíját
hoztuk haza. Ezenkívül pedagógiai és rendezõi
munkámért különdíjban részesítettek.
Tavaly is elhoztuk az intézet különdíját,
de akkor a marionett bábozásunkat díjazták.
Jövõre is marionett bábokkal fogunk szerencsét
próbálni.
A marionett és a feketeszínház mûsoraiban
zenés-táncos mûsorszámokkal kápráztatják
el a nézõket. Soha nem gondoltak arra, hogy mesedarabokat
is elõadjanak?
A versenyeken is mindig mesét várnak a nézõk,
a zsûrik. Mi sajátos mûfajban játszunk. Ezt revübábnak
hívják. A megmérettetéseken a mesedarabokat
elõadókkal együtt szerepeltetnek bennünket. Mivel
nem mese a játékunk, helyezést sem érhetünk
el, csakis különdíjakat kaphatunk. Egyszer megkérdezte
tõlem Lengyel Pál, a Kolibri Bábszínház
rendezõje, hogy ezzel a magas szintû munkánkkal miért
nem játszunk mesedarabot. Akkor hirtelen nem tudtam válaszolni.
Azt gondolom, mesedarabnál nem önmagunkat adnánk.
Mi a zenés-táncos mûsorokat szeretjük.
Van más hobbija is a bábozáson kívül?
Ha van egy kis szabad idõm, akkor futok egy nagyot a
kutyámmal. De gyûjtöm a kinderfigurákat is. Már
több száz van belõlük.
Hol és mikor láthatjuk a H.M. Vadrózsa Bábcsoportot
fellépni?
A fekete színház mûsorunkkal, amelynek címe
Tavaszi zsenge zsongás, a december 16-i mûvészeti esten
szeretnénk meglepni a nézõket.
![]() A sok iskolai szakkör közül talán a legszembetûnõbb, legérdekesebb elnevezésû a katasztrófaés polgárvédelmi foglalkozás, amelyet kéthetente csütörtökön Molnárné Kondoray Zsuzsanna néni tart. A tanárnõt a szakkörrõl kérdeztük. Mi a szakkör célja?
|
|
1. Jó, majd akkor játszom rajta,
Valu Ildikó 2 jó megfejtés,
A novemberi rejtvények ajándékait a Somogyi Hírlap
és Szemes Anikó ajánlotta fel. A 4.a osztályba
gyere a nyereményedért!
|
Kiállításon jártunk, csapatokban dolgoztunk, a megadott kérdésekre a helyszínen kerestük a választ, s alkottunk kritikára valót. Néhány munkánkat olvassátok el ti is! Újabb kiállítás
a galériában
Kreatív kiállítás
A jövõ szemléltetése
A falakra ezúttal Ruczek Zsófinak mintegy 30 festménye,
különleges, egyedi tervezésû, alkotású
ruhái, táskái ékszerek kerültek. A tárgyak
többnyire természetes alapanyagokból készültek.
A képeken a kék és a bordó színárnyalatai
uralkodtak. Néhány alkotásnak ugyan nem lehetett érteni
a célját, ám éppen emiatt hihetetlenül
fantasztikus volt. A kiállítás a jövõ
világot kívánta nekünk bemutatni.
|
![]() Az alsós népdaléneklési versenyen a 4.b és c osztályosok köszöntötték dalukkal az egybegyûlt 2-4 osztályosokat. Az iskolai zenei megmérettetésen elsõ helyezést ért el Utasi Martian 2.b, Rácz Krisztina 3.b, Sipos Nóra és Páli Fruzsina 4.b osztályos tanuló. Második helyezést ért el Simon Nóra 2.b, Hunyadkürti Soma 3.c, Györék Alexandra 4.b. A harmadiknak járó díjat Ludmány Tamás 2.b, Torma Lívia 3.b, Bizvurm Rebeka 4.c vihette haza. Negyedik lett Lapp Viktória 2.c, Gõgh Bettina 3.a osztályos. Papp Lívia 2.b osztályos az ötödik, Bodó Lilla, Koch Nóra 2.b, Frei Zsanett 2.c és Valenta Virág 2.a pedig a hatodik hellyel büszkélkedhet. |
Baracsi Martina 4.a Fogorvos. Ha ezt a szót halljuk van,
aki megrémül, s van, aki csak legyint egyet. Az osztályommal
november 21-én éltük át a fogászat izgalmait
dr. Németh Gabriella fogorvosnál.
|
Bevallom, nekem a magyarórák nem tetszenek. Igaz, hogy szeretek olvasni és írni, de valahogy unalmasak. Több játékkal, munkával talán számomra is érdekesebbé lehetne tenni. Természetesen a felmérõkre mindig készülök. A magyarórának azért van ám jó oldala is. Mégpedig akkor, ha más , vagy éppen én elõadást tartok. Például az aradi vértanukról. Vagy említhetem azt is, amikor gyûjtõmunkát kell végezni egy témával kapcsolatban. Persze minden feladatnak van jó oldala. Még az is észlelheti, aki nem igazán szereti ezt a tantárgyat. |
Szûcs Nikolett 8.b osztályos tanulónk Piroska és
a farkas folytatása címû meséje kiadványba
kerül. A megyei meseíró pályázatra elküldött
mûvet a szakmai zsûri a legérdekesebbnek találta.
Az ország tehetséges meseíró diákjainak
munkáiból egy mesekönyvet is szerkesztenek. Niki meséje
is ott lesz a gyûjteményben. A mesekönyv megjelenésének
tiszteletére december 13-án, délután
2 órakor az Együd Árpád Mûvelõdési
Központban várják a diáklányt is.
|
Képriportunk a november 25-i egészségnapról
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() Milyen volt iskolánk, amikor itt diákoskodott, majd
itt tanított?
|
Országos számítógépes-informatika
és mûveltségi versenyrõl két elsõ
díjat hozott haza iskolánk három tanulója.
A Tóth Emese 7.a, Veres-Székely Vidor 8.c és Zéman
Richárd 8.c alkotta csapat a kecskeméti versenyen informatika
elméleti kategóriában és a mûveltségi
teszt kitöltésében is az ország legjobbja volt.
Atlétikán jeleskednek
Fábián Szabolcs tanár atlétika edzéseire hétfõn háromnegyed háromkor, szerdán pedig negyed kettõkor mennek a sportolni vágyók. A testnevelõ tanárt az edzésekrõl kérdeztük. Az atlétikaedzés nagyon hasonlít a testnevelésórákhoz,
de nagyobb figyelmet fordítunk az atlétikai számokra
is mondta a tanár. Azok a gyerekek járnak hozzám
sportolni, akik a zene helyett, vagy mellett a mozgást részesítik
elõnyben. Városi diákolimpia ügyességi
többpróba versenyén is részt vettek már
az õsszel. Öt fõs lánycsapatunk a harmadik, a
fiúk pedig az ötödik helyezést hozták el.
|
![]() Név nélkül: Mi a kedvenc étele Rozsos Gábor tanárnak? A kedvenc ételem a krumplis tészta kovászos uborkával.
Természetesen házilag gyúrt tojásos tésztából.
A krumplis tészta tetejét tejföllel is meg szoktam vadítani.
|
![]() Néhány 4/a-s kérdezi Szabó Zoltánné igazgatót: Szeretnénk az osztályban pintyet tartani. Van ennek akadálya? Abban az esetben tarthattok madarat, ha állatorvos igazolja, hogy az állat egészséges. Ezenkívül megoldjátok azt is, hogy hétvégékre és ünnepekre hazaszállítjátok. Nyolcadikosok kérdezik Szabó Zoltánné igazgatótól: Mintegy két hónapja nem lehet a büfében poharas, azaz kimért üdítõt vásárolni. Szerintünk ennek betiltása nem volt túl jó ötlet. Nem kötelezhetnek arra bennünket, hogy vizet igyunk pohárból. Elképzelhetõ, hogy átgondolják ezt a döntést, s újra vásárolhatunk poharas üdítõt is? A poharas üdítõ szállítása
közben sokan nem ügyeltek az iskola tisztaságára,
a poharakat nagyon ritkán dobtátok a szemetesbe. Ezenkívül
órán a félig megivott üdítõt a
padon hagytátok. Az egészséges folyadékfogyasztás
nem tilos kulturált körülmények között.
A poharas helyett fogyaszthattok dobozos, palackos üdítõt,
teát, iskolateje!
|
![]() Szalai Rudolf tanártól kérdezzük névtelenül: Szólhatna minden reggel zene az iskolarádióban? Nem, ugyanis több osztálynak van reggeli elfoglaltsága, zenei próbája. Lehetne minden tanórán halk zene? Nem. A diákok nem tudnának összpontosítani, felkészülni a tanulásra. |
Cser Anasztázia könyvajánlója
Kate Wolf: Lassie Skóciában
Folytatódik kedvencünk, Lassie és Tom története.
Legújabb kalandjaik Skóciába vezetnek. Tom egy hét
csereüdülést nyer egy iskolai pályázaton.
A repülõn Lassienek feltûnik egy feketeruhás
alak, aki késõbb a szomszéd ház körül
fog ólálkodni. Tom és barátja vad nyomozásba
kezd, nem is sejtve, hogy ezzel mekkora bonyodalmakba keverednek. Figyelmesen
olvasd el!
|
Bence Krisztina 6.b
|
Zsifkó Andrea 4.b
Cézár játszik
Volt egyszer egy kiskutyám,
Összekap a szomszéd ebbel,
|
Bozsó Bibiána 5.b
Beléptem az iskolába,
|
![]() ![]() |
Hegedüs Veronika 5.b
Karácsonyi kikelet
|
Szabó Dorottya 4.b osztályos tanuló meséje
Vakkancs elsõ karácsonya
Hol volt, hol nem volt, élt egyszer nagyon-nagyon
régen egy kiskutya. Úgy hívták: Vakkancs. Ez
a kiskutya egész nap csak játszott, hancúrozott barátaival.
Ez volt a legkedveltebb szórakozása. Egyszer édesanyja,
Perdita azt mondta neki:
- Kisfiam, Vakkancs! Gyere be egy kicsit, beszélni szeretnék
veled! Vakkancs bement, leült a párnácskájára,
és Perditára figyelt, aki elkezdett neki mesélni a
karácsonyról:
- Karácsonykor, amikor minden fehér, eljön a Jézuska,
és egy óriási karácsonyfát és
ajándékot hoz neked.
- Jaj, de jó! kiáltotta Vakkancs. És lehet
kérni ajándékot? kérdezte.
- Hát, ha írsz neki levelet, lehet, hogy azt hoz, amit
kérsz. Vakkancs leült az íróasztalához,
ceruzát és papírt vett elõ és ezt írta:
Kedves Jézuska!
Engem Vakkancsnak hívnak. Kérek szépen tõled
karácsonyra egy piros színû kutyatálat. Azért
piros színût kérek, mert a piros a kedvenc színem,
és olyan kevés piros színû tárgy van
a szobámban, hogy néha már el is felejtem, hogy a
piros a kedvenc színem. És azért kutyatálat
kérek, mert a régi már olyan ütött-kopott,
hogy már nem is látszik rajta a festék és a
verebek is kinevetik , ha látják.
Köszönöm szépen. Vakkancs
A papírt betette egy borítékba, ráírta:
Jézuskának! és postára adta.
Lefeküdt és elaludt. Reggel, mikor felébredt, az
ágya mellett egy csomagot talált. Az volt ráírva:
Jézuskától Vakkancsnak. Kibontotta, és
egy piros kutyatál volt benne, éppen olyan amilyet õ
szeretett volna. Az oldalára még az is rá volt írva
szép kerek fehér betûkkel: VAKKANCS. Így még
el sem lehet téveszteni, gondolta Vakkancs nagy örömmel.
Perditához futott és lelkendezve mutatta be neki a kutyatálat.
Anyukája finom friss kutyaeledelt töltött bele és
Vakkancs jó ízûen falatozni kezdett. Bekebelezte az
ételt és már futott is barátaihoz. Épp
kiért a kapun, amikor óriási pelyhekben hullani kezdett
a hó. Szaladt, bukdácsolt és nagyokat sikongatott
boldogságában.
- Ez a legszebb karácsony a világon !- kiáltotta
boldogan.